Vezetői élet

Utolsó kommentek:

Pumpu 2016.10.08. 16:55:47

@Circus: Hát igen.. vannak ilyen típusok :)
Kellene pontokban elvezetni, hogy a következő helyen miket kell írásba foglalni és a következő alkalommal végignézni a leendő kollégákon.

Bejegyzés: A kiválasztásról...

Pumpu 2016.10.08. 16:51:40

Sosem felejtem el azt az interjúkört, amikor én és a cégcsoport másik részének a gazdasági vezetője szűrtük a jelentkezőket, de sajnos az ügyvezető bólintott volna rá a végén, amiből az lett, hogy mégis én választottam.... Elég sok jelentkezőt behívtunk, még olyat is, aki első körben az írás alapján nem lett volna főnyeremény, de megadtuk nekik az esélyt, hátha csak egy béna sablon alapján nem tudtak elég jót összehozni.
ÜV váratlanul elutazott 2 napra, mindenkinek azt mondtuk, hogy szerdára nagy valószínűséggel döntés fog születni. Az interjúk csüt-pénteken voltak.
Eljött a szerda, de mivel ÜV aznap érkezett vissza, a 2 napban felhalmozódott dolgok prioritást élveztek, így estére maradt a megvitatása, hogy kit vegyünk fel.
Én pedig szerdán délelőtt 9 után kaptam egy szitkozódó mailt a korábbi legesélyesebb jelentkezőtől, hogy mit képzelek, szerdára ígértem a választ, mit hazudozok és ez milyen egy szar cég :))
Megírtam neki, hogy kimondottan örülök, hogy segített jobban leszűkíteni azt a három fős létszámot, amiből választanunk kell és még szerencse, hogy a szerda delet sem várta meg, mert így legalább kiderült, hogy az összes esélye ellenére sem dolgoznék vele. :)

Bejegyzés: A kiválasztásról...

Vezetői lét 2016.09.28. 08:05:34

@Bambano: Szívesen fogadom az infót

Bejegyzés: A blogról...

Vezetői lét 2016.09.27. 21:13:56

@Pumpu: Kemény munka előtt állsz, bár te is tisztában vagy vele, hogy egy "kész" csapatot átvenni elég nehéz. Azt hiszem, lesznek még kemény harcaid, mert 10 éve így csináljuk, jó ez :D A témaötleteket pedig köszönöm

Bejegyzés: A kiválasztásról...

Vezetői lét 2016.09.27. 20:54:57

@Lucifer Morningstar: Ez egy jó kérdés, szerintem erről interjún érdemes beszélni. Addig, amíg az ember jóformán semmit sem tud a munkakörről azon kívül, amit néhány szóban leírtak a hirdetésben, elég nehéz bármit is írni, legalábbis olyat, ami az adott munkáltatóhoz kapcsolható. Ilyenkor legfeljebb általánosságokban tudsz úgyis írni. Kicsit kifejted, amit eddig elértél, a releváns tapasztalataidról, és a céljaidról. Főleg, hogy mit nyernek veled :) Ha ezt egy telefonos megkereséskor kérik tőlem, én mindig azt mondom (a fizetési igénnyel együtt), hogy ahhoz jobban kellene ismernem a céget és a feladatkört, felelősségeket, hogy konkrét számot tudjak mondani és motlevet írni. Van, aki ezt belátja, aki pedig kéri, annak -ahogy írtam az előbb- csak általánosságokban tudok írni, és a fizetésről dönteni.
Én sosem kértem még motlevet, amíg élek, szerintem nem is fogok :)

@FlybyWire: "valakinek az agyában nagyon gyökeret ver egy cég kultúrája, az sokkal nehezebben áll át az újra" Ennek a párja, hogy 10 évig így csináltuk, jó ez :) Ezt nehéz megváltoztatni. Sőt, az emberek nem szeretik a változást, még ha pozitív, akkor sem megy könnyen.

@báró Csekonics: "lakóhelyhez keresünk állást" Ez valóban él még a tudatban, mindkét oldalon. Aztán amikor megkérdezik, hogy ugye tudom, hol a cég, persze, nem jelentkeztem volna. Szerintem ez miatt is esnek el potenciális munkavállalók lehetőségektől (és munkáltatók is), pedig csak egy telefon megkérdezni.

Bejegyzés: A kiválasztásról...

Vezetői lét 2016.09.27. 20:36:48

@Lucifer Morningstar: Hol írtam olyat, hogy felolvastatom vele az önéletrajzát?

@báró Csekonics: Emlékeim szerint nem írtam, hogy kell nekik motivációs levél, de most, hogy utána olvastam sem találom. Szimplán csak megjegyeztem, ha kérnek, akkor érdemes küldeni, de akkor itt jelzem, hogy H kérnek, mert ez így nem szerepelt a bejegyzésben, azt hittem, egyértelmű.

Bejegyzés: A kiválasztásról...

Vezetői lét 2016.09.27. 20:29:07

@encir: A motivációs levelet én sem szeretem, én sosem kértem, interjún épp elég erről beszélgetni szerintem. Amiért beleírtam a blogba, hogy ha kérik, akkor küldj, mert nehogy az legyen az elsődleges szűrő, hogy mindent elküldtél-e amit kértek.

@Krumpli Bogart: Igen, legalább visszajeleztek, még ha sablon szöveggel is. Sok ember csak vár, és ha tényleg csak várna, még évek után is várhatna...

@Pan Modry: Én 2*250-et is utaztam, ha úgy volt, hogy a telefonos interjú után láttam lehetőséget a cégben. Hogy milyen tapasztalatok voltak közben, egy másik poszt témája lehetne, de nem lesz :D

@Hizdahr zo Loraq: Jó, de máskor se részegen menj be :D

@FlybyWire: Jó, bele írhattam volna azt is, hogy HA kérnek motivációs levelet, akkor érdemes küldeni, mert lehet, nem olvassák, de előszűrésként funkcionálhat, hogy mindent elküldött-e a jelentkező, amit kértek. Egyébként lehet ezt normális hangnemben is közölni.
A másik hozzászólásodra ugyanúgy megy a HA kezdetű rész. Egyébként örülök neki, hogy nem foglalkozol kétkezi munkásokkal, nekem sosem derogált beszélnem velük. Köztük is sok értelmes van. Viszont ha már itt tartunk, én már azt várom, mikor kell egy takarítónőnek motivációs levéllel is pályáznia, és 3 körös interjúkon részt vennie. Kezdik nagyon túltolni ezt...

Bejegyzés: A kiválasztásról...

Vezetői lét 2016.09.27. 20:04:18

@Luke SW: Egyetértek, nem lehet a testtartásra alapozni, ráadásul erősen függ az éppen aktuális hangulattól is.

@Iván Heckler: Pontosan, akit interjúztatnak, annak is fel kell mérnie a terepet, különben honnan tudná, hogy szeretne-e az adott helyen dolgozni?

@Kerek Perec: 4 óra az azért elég húzós. Legalább szóltak előre, hogy ilyen hosszú időre készülj?
Hogy mi volt az oka annak, hogy az első rontott kérdésig nyúztak, elég sok oka lehet. Elképzelhető, csak nem voltál szimpatikus, de kellett egy támadhatatlan indok is, miért nem rá esett a választás. Vagy már megvoltak azok, akikkel egyezkedni akartak, akár z is lehet, épp rossz kedvében volt. Ezernyi ok lehet, az más kérdés, mennyire jó döntéseket pl. hangulatra alapozni.

@jobangel: Ha kétségbeesett, az sajnos látszik rajta, akkor "lép életbe" az, hogy oldani kell a feszültséget.

Bejegyzés: A kiválasztásról...

Circus 2016.09.26. 14:57:51

@Pumpu: hát én ezért jöttem el, onnan, ahonnan legutóbb, csak nálam:

kollegina I: önérzetes kiskirálykisasszony, aki úgy érzi, ő szarta a spanyolviaszt. A munkához nem ért, de ő az első, akit felvettek oda, így ő tudja (szerinte), hogy mit hogyan kell csinálni. Hisztis szarkeverő, egyik pillanatban szemedbemosolyog, kettő perc múlva az ügyvezetőnél jelentkezik direktben, hogy ígymegúgy - természetesen nem igaz, amit mond, de ugye ő van ott legrégebb óta.
Elvárja, hogy a hisztis napjain őt mindenki úgy viselje el, ahogy van, akkor is, ha épp mindenkibe belerúg. Félig-meddig nyíltan szabotálja a munkádat.

kollegina II: negyven vége felé járó ideggyenge ****tlan **csa, elvált, egy gyereke van, akit kézivezérléssel irányít, a gyerek olyan is. 8.00-16.20-ig van benn szigorúan, ha kell, ha nem. Nem ért ahhoz, amit csinál, a váratlan dolgokat nem tudja kezelni, ami új, attól megijed. Nyíltan bevallottan nem érdekli, hogy mi miért történik, vagy miért lehetne/kellene változtatni. Félig-meddig nyíltan szabotálja a munkádat.

Középvezetőként nagyon nem könnyű készen kapott anyagból dolgozni, mert simán és természetes módon nyúlnak át a fejed felett. Persze, lehet keménykedni, de akkor is átnyúlnak.

Bejegyzés: A kiválasztásról...

Circus 2016.09.26. 14:37:46

@Before: nem az lehet a magva a problémának inkább, hogy a fizetések alacsony színvonala miatt az a 10-20 ezer forint a fizetés jó részét elveszi kétkezi munkások esetén? Konkrétan minimálbér esetén számold ki, ha havi kb 20e a bejárás, mennyi marad, meg azt is, hogy az a 20e forint mennyi élelmiszerre elég.

Valószínűleg pont ezért kérdezik meg, rögtön az elején - ha nem, akkor minek rabolják egymás idejét? Ezért lenne jó beleírni abba a nyamvadt hirdetésbe a fizetési sávot legalább!

Ne kövesd el azt a hibát, miszerint mindenki fűtött irodában számítógépet pötyögtetve dolgozik, és azonos településen lakik, a helyi buszbérletet meg 'úgyis meg szokta venni' vagy 'úgyis tankol az autóba'.

Bejegyzés: A kiválasztásról...

encir 2016.09.26. 12:40:55

@Before: nem akarok már vitatkozni - felesleges is. Most inkább arról olvasok nap mint nap, hogy nagy a munkaerőhiány és már a vezetőknek is vigyázniuk kell a szájukra.
Hála az égnek, most egy kicsit megfordul a kinekkellmindenteltűrniemertkülönbenlapátrakerül trendje.

index.hu/gazdasag/2016/09/26/szelsoseges_reakciokat_szul_a_fizikai-_es_betanitott_munkaero_hianya/

Bejegyzés: A kiválasztásról...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.09.23. 18:41:00

@encir: sajnos - vagy nem sajnos - az első benyomás borzasztó fontos. Az emberek többnyire pár másodperc alatt hozzák meg a döntéseiket, még, ha nem is így érzik (sőt, egyes kutatások szerint még másodpercnél is rövidebb idő kell hozzá).
Nyilván egy profi képes (többé-kevésbé) függetleníteni magát ettől és átfogóan szemlélni egy interjúalanyt, de például egy alkalmi felvételiztető nem feltétlenül. Arról már nem is beszélve, hogy egy-egy állásra hány ember jelentkezik (szédületes!), senkit se fog érdekelni egy bunkó, akiről ordít az érdektelenség...

Bejegyzés: A kiválasztásról...

encir 2016.09.23. 08:39:39

@Before: Igaz, visszakerestem.
Mindazonáltal, valóban nem üdvös ezzel kezdeni egy interjút, csak megvilágítottam, hogy mi lehet a háttérben, hogy valaki erre "kényszerül". Persze lehet, hogy tényleg egy igazi pöcs, de az interjúztató is hasonló, hiszen ő is a legelső benyomása alapján hozott egy sommás ítéletet.

Bejegyzés: A kiválasztásról...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.09.22. 19:53:40

@encir: én nem reagáltam sehogy, az egyszer biztos. Azt sem állítottam, hogy feltétlenül jó volt a kommentelő reakciója, egyszerűen csak próbáltam leszögezni egy nagyon egyszerű tényt.

@FlybyWire: te meg egy fogalmatlan gyökér. Majd nézz körül, mi megy manapság a munkaerőpiacnak ebben a szegletében és meg fogsz döbbenni. Talán az is leesik, hogy hogyan kéne értelmezni, amit írtam.

Bejegyzés: A kiválasztásról...

encir 2016.09.22. 17:18:00

@Before: Te meg azt nem fogod fel, hogy a jelentkező általad rossznak vélt kezdésére te magad tök ugyanúgy reagáltál.

Bejegyzés: A kiválasztásról...

FlybyWire 2016.09.22. 13:39:17

@Before: "A lapátolós segédmunkásokat pedig jellemzően nem interjúztatják, hanem a kezükbe basznak egy lapátot és majd örüljön, ha kap pénzt, "

Te is egy arrogáns pöcs vagy.

Bejegyzés: A kiválasztásról...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.09.22. 13:07:55

Vicces, hogy a kommentemre reagálók továbbra sem fogják fel, amit írtam, illetve amit bkkzol írt, az nem arról szól, hogy jogosan merül-e fel egy ilyen kérdés az interjú során, hanem arról az attitűdről, amit az ezzel nyitó munkakereső közvetít magáról. Erre semmilyen formában nem érv, hogy kinek mennyibe kerül a munkába járás, és mennyire szar a megélhetés.
A lapátolós segédmunkásokat pedig jellemzően nem interjúztatják, hanem a kezükbe basznak egy lapátot és majd örüljön, ha kap pénzt,

Bejegyzés: A kiválasztásról...

Pumpu 2016.09.22. 10:03:45

@FlybyWire: Az utóbbi 5 évben fejlődtem szakmailag a legtöbbet. Ezt tudom magamól és szerintem ez látszik is rajtam.
Előző hét óta meg ismét iskolapadban ülök :)

Bejegyzés: A kiválasztásról...

FlybyWire 2016.09.22. 08:59:02

@Pumpu: hát, 42 vagyok, és érezhetően sokkal kevesebben keresnek, pedig a szakmai tapasztalatom pont az utóbbi 3-4 évben fejlődött igen jelentősen. Szóval van ebben a 40-es dologban itthon még mindig valami, sajnos :(

Persze ellenpélda is van, anyukám 55 évesen kapott új cégnél állást, szerszámüzem-vezetőként.

Bejegyzés: A kiválasztásról...

Pumpu 2016.09.22. 07:00:14

@pizo: Milyen munkát végzel, hogy 46 évesen sikítva menekülnek attól, hogy 46 éves vagy? Csak mert én 43-ként nem ézem magam lekezelve sehol...

Bejegyzés: A kiválasztásról...
süti beállítások módosítása